A bylo světlo!
Co je vlastně světlo a jak ho s dětmi zkoumat? Tak na tyto i další otázky jsme se zaměřili na našem osmém setkání.
Na světlo jsme se dívali z mnoha úhlů pohledu, fyzikálního, chemického, biologického i výtvarného. Z fyzikálního hlediska nás zejména zajímalo, proč je obloha modrá a jak si ve třídě vytvoříme barevné spektrum. Vyzkoušeli jsme si i badatelskou aktivitu, ve které nás zajímalo jaká je teplota plamene. Nejvíce jsme si ale pohráli při otázce, proč některé organismy svítí a k čemu jim to světélkování je. Jako příklad nám pěkně posloužila přítomnost aeskuletinu v kůře jírovce, který nám pod UV světlem nádherně svítil. Stejné světélkování jsme pozorovali v pracích prostředcích. Z biologického hlediska jsme se na svět dívali očima živočichů a nakonec vše propojili prací se světlem ve výtvarném umění.